Sayfalar

24 Ocak 2012

Sosyal Meydan

Gözlemlediğim kadarıyla reklam verme olayı tv, gazete ve dergilerden ziyade daha ekonomik olması bakımından internet ortamına kaymış durumda, en azından küçük ölçekte e- ticaret ve hizmet sektöründen firmalar bu şekilde internet reklamlarını kullanmayı ve seo desteğiyle sitelerinin arama motorlarında bulunabilir olmasını tercih ediyor.

Şu yada bu şekilde çağa ayak uydurmak günün koşullarına uygun reklam ve pazarlama stratejileri geliştirmek, Facebook, Google ve diğer reklam mecralarının yanı sıra sosyal medya-da olduğu kadar ekranın dışında yani sosyal meydan 'da da tanıtım fırsatlarını iyi değerlendirmek gerekiyor.

İstanbulda mesela, en basitinden minübüs, metro yada metrobüs durağına yakın bir yerde insanların ilgisini çekecek şekilde güzel tasarlanmış tanıtım broşürler dağıtsan birkaç saat içinde binlerce kişiye ulaşabilrsiniz.
Caddelerde yürürken çoğu zaman karşılaşıyorum bu tip tanıtım yapan arkadaşlarla, konusu ilgimi çekmesede nasıl tasarlamışlar diye alıyorum.

Kartvizit bastırmak mesela, adamlar 1000 tane kartviziti 25 liraya basıyor ve sayı çoğaldıkça çok daha ekonomik fiyatlarla yapıyorlar.
Metrobüs demişken otobüs ve minibüslerde bayram seyran arefeleri hariç tutacaklardaki hemen hemen kartvizit büyüklüğündeki reklamlar uygun fiyatlarda olabiliyor, hergün binlerce kişinin bu tutacakları gördüğünü düşününce bunuda değerlendirmek gerekiyor.

Fakat tekrarlamak istiyorum, insanları cezbedici kampanyalar, akılda kalıcı bir slogan ve ilgi çekici görseller tasarlanarak broşür vs bastırmalıyız, bu noktada tasarım konusunu işin ehli grafik tasarımcılardan destek almalıyız.
Şu an aklıma gelenler bunlar ama bu şekilde birçok etkili reklam taktiği vardır eminim benim bilmediğim. Sizinde reklamlar hakkında ilginç fikirleriniz varsa yorum formu sizleri bekliyor.