Sayfalar

20 Mart 2012

Google Analytics SEO Raporları

Google Analytics'teki Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) raporları, sitenizden URL sonuçları gösteren Google Web Arama sorguları hakkında bilgi sağlar. Bu raporlar, aşağıdaki iki işlemi gerçekleştirmeniz durumunda kullanılabilir:
  1. Sitenizi eklemek ve Web Yöneticisi Araçları ile doğrulamak.Web Yöneticisi Araçları'nı henüz kullanmadıysanız, Analytics'teki SEO raporları için arama sorgusu verilerini toplamaya başlamak üzere sitenizi Web Yöneticisi Araçları'na eklemeniz gerekir. 
  2. Google Analytics'te SEO raporlarını kurmak. 

Analytics'te SEO Raporlarını Kullanma

Analytics'teki SEO raporları sayesinde, sitenizin Google Web Arama gösterimlerini ve tıklamalarını, Analytics'teki ücrete tabi AdWords gösterimleri ve tıklamaları gibi diğer trafik kaynağı verileriyle kolayca karşılaştırabilirsiniz. Sitenize trafik getiren Google Web Arama sorgularını tespit ederek, işletme hedefleriniz için en uygun AdWords anahtar kelimelerinin hangileri olduğunu da öğrenebilirsiniz. Ayrıca, hem içerik hem de arama kalitesi için web sitenizi nasıl optimize edeceğinizi belirleyebilirsiniz.

Google Analytics'teki SEO raporları, Analytics'in Sitem sekmesinin Trafik Kaynakları bölümünde bulunur. Bu raporlar, sitenizin Google Web Arama sonuçlarındaki performansı ile ilgili olarak aşağıdaki genel verileri sunar:
  • Kullanıcıların sitenize erişmek için yazdığı sorgular 
  • Web sitenize ait URL'lerin arama sonuçları sayfalarında gösterim sayısı 
  • Web sitenize ait URL'lerin arama sonuçları sayfalarında aldığı tıklama sayısı 
  • Web sitenize ait URL'lerin tıklanma sayısının gösterim sayısına oranı 
  • Web sitenize ait URL'lerin arama dizinlerindeki ortalama konumu 
  • Ziyaretçilerin sitenizi listeleyen arama sonuçlarını tıklamasıyla açılan sayfalar 
Bu metrikler, SEO Raporları makalesinde ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır.

Web Yöneticisi Araçları'nı Kullanma

Web Yöneticisi Araçları'nı ve Google Analytics'i zaten kullanıyorsanız, SEO raporları, Analytics için tasarlanmış bir site performansı görünümü sunar. Web Yöneticisi Araçları'nı henüz kullanmadıysanız, Analytics'teki SEO raporları için arama sorgusu verilerini toplamaya başlamak üzere sitenizi Web Yöneticisi Araçları'na eklemeniz gerekir.

SEO Raporlarını Kullanma

Analytics'teki SEO raporları, Web Yöneticisi Araçları'nı kullanarak kurduğunuz web sitesi ile ilgili Google Web Arama performansı verilerini sunar. Bu verileri kullanarak, fırsatları belirleyebilir ve sitenize gelen ziyaretçilerin sayısını artırma yönündeki çalışmalara öncelik verebilirsiniz. Bu makalede, raporlar ve raporların nasıl kullanılacağı açıklanmaktadır. SEO raporlarınızda hiç veri görmüyorsanız, Analytics'te seo verilerini etkinleştirme bölümünü okuyabilirsiniz. Web Yöneticisi Araçları ve Google Analytics'in birlikte nasıl çalıştığını anlamak için Arama Motoru Optimizasyonu Hakkında bölümünü inceleyebilirsiniz.



SEO Metrikleri

Analytics'teki Arama Motoru Optimizasyonu raporları, Google Web Arama verilerine özel dört metrik kullanır:
Gösterimler: Ücretli AdWords arama gösterimleri hariç, bir kullanıcı tarafından görüntülenen arama sonuçlarında sitenize ait URL'lerden herhangi birinin gösterilme sayısı. 
Tıklamalar: Ücretli AdWords arama sonuçlarına yapılan tıklamalar hariç, bir Google Arama sonuçları sayfasında web sitenize ait URL'lerin tıklanma sayısı. 
Ortalama Konum: Sorgu veya sorular için web sitenize ait URL'lerin ortalama sıralaması. Örneğin, sitenizin URL'si bir sorgu için 3. sırada, başka bir sorgu içinse 7. sırada yer aldıysa, ortalama konum 5 olur ((3+7)/2). 
TO: Tıklamalar / Gösterimler * 100 olarak hesaplanan tıklama oranı.

SEO Coğrafi Özet Raporu

Coğrafi Özet raporu, Gösterimlerin, Tıklamaların ve TO'nun ülkeye göre genel bir görünümünü sunar. Bir bakışta, Google Arama'da hangi ülkelerin siteniz için en fazla arama etkinliği oluşturduğunu görebilirsiniz. Ayrıca, Google Arama'daki arama etkinliğinin aşağıdakilere göre dökümünü görmek için, birincil boyut olarak Google Mülkü'nü seçebilirsiniz: Web arama, Mobil arama, Video arama, Görsel arama ...

SEO Sorguları Raporu

Sorgular raporu, web sitenize ait URL'ler için en fazla gösterim oluşturan Google arama sorgularını gösterir. Sorguları, tıklamalar gibi diğer sütunlara göre sıralayarak bu metriklere göre artan/azalan sırayla da görüntüleyebilirsiniz. Bu raporu kullanarak, sitenizin ortalama konumlarının yüksek, ancak tıklama oranlarının düşük olduğu arama sorgularını belirleyebilirsiniz. Bunlar, sayfalarınızın ilgi çekmesini sağlayan sorgulardır. Bu nedenle, içeriğin iyileştirilmesi, ziyaretçi sayısının artmasını sağlayabilir.


Tipik arama sorgularının çoğunun, sitenizden yalnızca tek bir URL'yi döndürdüğünü ve arama sorgusu için ortalama konumun, bu tek URL konumuna göre belirlendiğini unutmayın. Bir sorgu, sitenize ait birden çok URL döndürdüğünde, sitenizden az sayıda URL gösterilmesi durumunda ortalama konum için arama sonuçlarındaki en görünür URL temel alınır.

SEO Açılış Sayfaları Raporu

Açılış Sayfaları raporu, web sitenizin Google Web arama sonuçlarında en çok gösterim oluşturan URL'lerini gösterir. Bu rapor sayesinde, sitenizdeki tıklama oranları (TO) iyi, ancak arama sonuçlarındaki ortalama konumları düşük olan açılış sayfalarını belirleyebilirsiniz. Bu sayfalar, kullanıcıların görmek istedikleri ancak bulmakta zorlandıkları sayfalar olabilir.

Ayrıca, tek bir URL genellikle birçok tekil sorgu ile ilişkilendirilir. Bu nedenle, belirli bir sayfa için ortalama konum sıralaması, daha genel sorgulardan etkilenebilir. Ortalama Konuma göre en iyi açılış sayfalarını en çok kullanılan sorgularla karşılaştırıyorsanız, bunu göz önünde bulundurmalısınız. Örneğin, klasik otomobillere özel bir web sitesi için klasik otomobiller gibi bir sorgu yalnızca ana sayfanın URL'sini döndürebilir. Ancak, klasik otomobiller Ford sorgusu, ana sayfanın URL'sinin yanı sıra sitedeki diğer sayfaların URL'lerini de döndürebilir. Bu durumda, genel sorgu, ana sayfanın konum sıralamasını daha spesifik olan sayfaların sıralaması üzerinden iyileştirir. Kaynak ve dateyalı bilgi için : http://support.google.com/analytics/ gözatınız.